Saturday, October 22, 2011

TIDAK SEMUA MLM ITU HARAM





SOALAN : SAYA sekarang menjalani latihan industri dan praktikal di syarikat yang menggunakan sistem pemasaran pelbagai peringkat (multilevel marketing -MLM)) selama empat bulan.
saya serba salah untuk meneruskan kerana ada segelintir kawan-kawan dan keluarga saya mengatakan yang MLM ini haram dalam Islam.


Bolehkah ustaz terangkan kenapa ia haram? Di syarikat ini, saya belajar selok belok perniagaan, daripada pengurusan sampai ke jualan. Saya juga dikehendaki mencari jualan. Ini berkenaan dengan markah praktikal, saya bersungguh-sungguh untuk mendapatkan markah yang tinggi tetapi banyak ujian yang diberikan memerlukan pertolongan kawan-kawan dan keluarga. Bagaimanakah saya hendak menghadapi keadaan ini?


LIHAT JAWAPAN DARI ULAMA 




 

No comments:

Post a Comment