Monday, October 24, 2011

Windows 8 Review Dari Aku

 Pergh, kalau macam ni laa desktop Windows 8, memang smart r !!
Serius aku suka design macam ni



perggghhhh xsabar nak tungu windows 8 kan? windows 8 macam apple & android ke?
aku dah try dah tapi demo je version la. 

kalau korang nak try pun boleh gak. 1st kena download la kat SINI
Tapi aku sarankan takyah kot..kenapa? hah meh baca entry aku ni dulu baru korang tau kenapa.


 Soalan pertama masa aku habis intall.

1.aiks apsal resolution dia lebar dengan besar gedabak ni?
maybe kena tungu driver dari pengeluar Laptop/PC kot anda lah untuk kecikkan display dia.Tapi yang bestnya aku tekan video terus play errrmmmm?
maybe windows 8 dah ada semua driver Java dengan flash player sekali. so senang la kan?
cuma display dia je yang buat aku pelik sikit.


2.ermmmm mana start menu windows ni??

                                                                

                                                 
                                                                   


haha nampak? start menu dia jadik hitam weh ? start menu  bila aku click jadik hitam macam gambar kat atas. wah pening aku camni!! susah weh takde start menu sebab banyak shortcut akan save kat start menu kan. Tapi serius memang smart la windows 8 ni kan?


 Kalau dulu Windows 98, adanya Icon dan folder untuk memudahkan menyimpan file
Huhu. AKu bangga kata, aku sempat guna Windows 98 ni. Wakakaka (korang pernah?)


Lepas tu muncul lak XP
cun sikit lah.Tapi bagi gamer windows XP la paling TERBAIK!!!


 Lepas tu datang lak vista kan?
windows yang paling bermasalah dalam sejarah setakat ni.kalau kes kena hack tu jangan cakap la
dan problem dia yang peling besr ialah system dia uang melembabkan operasi Pc dan laptop kita

Dan Windows 7 ni dikeluarkan bagi menggantikan Windows Vista yang bermasalah
Dan dengan itu, effek futuristik yang ada pada Windows dapat ditonjolkan dengan lebih baik,
tanpa memberatkan laptop atau PC.


Pendapat aku, tak kisah cantik mana pun, janji tak mengganggu performance laptop dan PC. Sebab itu yang semua orang cari. Macam yang jadi kat Windows Vista dulu, memang teruk juga Windows kena dulu. Dengan masalah hack, jangan cerita r. Jadi OS yang ringan memang sangat diperlukan dan ia memang akan menjadi disukai ramai. 



              Tapi bila tengok video ni baru lah aku faham windows 8 ni sesuai untuk touch screen je














No comments:

Post a Comment